Masło z nerkowców

Masło z nerkowców



Dzisiaj mam dla was niezwykły przepis. Zazwyczaj słyszy się o maśle orzechowym ( z fistaszków), jednak nie równa się ono z masłem z nerkowców. 

Jest ono niezwykle kremowe i bardzo smaczne. Gdy mój dziadek ( miłośnik tradycyjnego, tłustego jedzenia) go spróbował myślał, że to czekolada :).  Nanercz zachodni czyli nerkowiec jest bogatym źródłem białka i wielu składników mineralnych m.in. miedzi, manganu i magnezu. Zatem do dzieła.

Składniki:
- 250 - 300g nerkowców
- blender ( mój ma 450 W)

Przygotowanie
Są dwie opcje. Na początku można lekko uprażyć orzechy na suchej patelni, do wydzielenia się przyjemnego zapachu.  Potem umieścić nerkowce w kielichu blendera i rozdrabniać ( z przerwami aby nie przegrzać silnika) do uzyskania kremowej konsystencji. 

Zachęcam was do przygotowania własnego masła z nerkowców. Jest ono świeższe  od masła kupionego w jakimkolwiek sklepie, nie ma w nim szkodliwych dodatków dodatków np.: oleju palmowego. Porównanie cen również przypada na korzyść tego przepisu. Popularne masło z nerkowców kosztuje 23,99 zł za 300g ( cena w przeliczeniu) a moje 17,99 zł. Oczywiście koszt będzie zależał od ceny waszych nerkowców. 



Komentarze

Popularne posty